piątek, 4 lutego 2011

Odpowiedzialnoś za swoje życie

Ja:
-moje uczucia
-moje emocje
-moje postrzeganie świata
-moje wnioski
-moje słowa
-moje czyny

Ja za nie odpowiadam - nie ktoś inny!


Ty - wysyłasz sygnał
V
Ja - odbieram sygnał
V
Ja odczytuję sygnał
V
Ja przetwarzam sygnał przez pryzmat swojego wnętrza
V
Ja - tworzę wnioski, wykonuję działanie - efekt sygnału
V
V
Ja wysyłam sygnał
V
Ty odbierasz sygnał
V
Ty odczytujesz sygnał
V
Ty przetwarzasz sygnał przez pryzmat Twojego wnętrza
V
Ty tworzysz wnioski,wykonujesz działanie- efekt sygnału



Na odczyt mają wpływ:
-domysły
-wspomnienia
-doświadczenie
-przyzwyczajenie
-wnioski, przekonania
-emocje
-nastrój
-zakłócenia sygnału


*Nie chcę ,aby ktokolwiek inny decydował o moim samopoczuciu, zachowaniu ,emocjach!

*Wolność pochodzi z wnętrza, nikt nie może mi go tak naprawdę odebrać.

*Ludzie nie chcą być naprawdę wolni, bo wolność=odpowiedzialność


*Obwinianie jest bez sensu:

zdarzenie ~ obwinianie kogoś ~ złość, awantura, smutek :(
zdarzenie~ odpowiedzialność za swoje życie ~ prawo do błędu~ logiczne wnioski ~ rozwój :)

Reakcja emocjonalna i świadoma:

Wpływ,obserwacja, spostrzeżenie~~EMOCJA~~reakcja emocjonalna
Wpływ, obserwacja, spostrzeżenie~~EMOCJE~~rozpoznanie, weryfikacja obserwacji, emocji i skutków~~reakcja emocjonalna opanowana~~reakcja świadoma


Mówimy zamiast:
"złościsz mnie" - czuję złość
"nudno tu" - nudzę się
"męczysz mnie" - czuję zmęczenie
itd...


Warto szukać dobrych domysłów:
Np. Spotykam wredną urzędniczkę i myślę dlaczego taka jest? Może jest niewyspana, może boli ją brzuch i ma rozwolnienie;) Od razu jest nam lepiej, można nawet poczuć współczucie i się uśmiechnąć:)

Ale o tym będzie jeszcze przy okazji wpisu o dostrzeganiu dobra.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz